Categories: Sanat

İstanbul Modern Sinema'da Unutma Biçimleri

Yönetmen Burak Çevik’in dünya prömiyeri 73. Berlin Film Festivali’nde gerçekleşen yeni filmi Unutma Biçimleri’nin Türkiye’deki ilk ve tek gösterimi 17 Haziran’da İstanbul Modern Sinema’da olacak. Film bu gösterimin ardından 14 yıl boyunca İstanbul Modern’de saklı kalacak

İstanbul Modern Sinema’nın yeni mekânındaki Türk Tuborg A.Ş.’nin katkılarıyla hazırladığı açılış programı adını yönetmen Burak Çevik’in Unutma Biçimleri adlı filminden alıyor. 

Çevik’in dünya prömiyerini 73. Berlin Film Festivali’nde yapan ve 14 yıllık ayrılıktan sonra tekrar bir araya gelen bir çiftin geçmişlerini hatırlama sürecini izleyen yeni filmi Unutma Biçimleri uluslararası gösterimlerin ardından 17 Haziran’da yönetmenin katılımıyla Türkiye’de ilk kez İstanbul Modern’de gösterilecek. Bu gösterimin ardından 14 yıl boyunca İstanbul Modern’de saklı bekleyecek olan film, bu süre boyunca Türkiye’de bir daha gösterilmeyecek, böylelikle kendi konusuna benzer bir şekilde hafızanın nasıl katmanlaştığına ve tekrar tekrar yazılabildiğine dair bir deneyime dönüşecek. 

Çevik’in filmde unutmanın yaratıcı gücünü kullanarak soyut ve nostaljik bir duygu ürettiğini belirten İstanbul Modern Film Küratörü, Müge Turan, “Film 14 yıl boyunca ziyaretçisiyle buluşmuş İstanbul Modern’in Antrepo binasının tarihini aynalayarak bir çiftin 14 yıllık ayrılık ilişkisi üzerinden hafızadaki boşlukları dolduruyor. Çiftin diyaloglarına antik harabelerden, terk edilmiş veya İstanbul Modern’in henüz inşa edilmemiş binası gibi mekânlardan görüntüler eşlik ediyor. Çevik filmin belleğini aktif olarak çalıştırarak derinlerde bir yerde, yine sinemanın kendisini anlamaya çalışıyor” dedi. 

 

Filmi saklamak için en uygun yer

Yönetmen Burak Çevik ise filmin 14 yıl saklı kalmasının hikâyesini şöyle aktarıyor: 

“İstanbul Modern’in inşaatını ayağımda inşaat çizmesi, başımda baret gezerken, uzun zamandır üzerinde çalıştığım Unutma Biçimleri‘nin gösterilmesi ve saklı kalması için en uygun yer olduğunu hissettim. Aklımda Renzo Piano’nun denizi her yerden görmeni sağlayan saydam binasının içinde bir kara kutuyu çağrıştıran hard diskte 14 yıl saklı kalması fikri belirdi. Filmin hafızayla olan ilişkisini ve sorguladığı şeyleri gösterim pratiği aracılığıyla da seyirciye deneyimletebilir miyiz? Esas soru buydu.”

 
17 Haziran Cumartesi günü saat 17.00’da gösterilecek filmin konusu ise şöyle: Erdem (Şenocak) ve Nesrin (Uçarlar) çifti, ayrılıklarından 14 yıl sonra bir araya gelip ilişkilerini ve onu neden bitirdiklerini hatırlamaya çalışıyorlar. Film boyunca onların bugün hatırladıklarıyla geçmişte söyledikleri ve hatta gördükleri rüyalar birbirinin içine geçiyor. Yönetmen de bu sırada kendi haznesindeki imgelerle, kaydettiği mekânların hafızası üzerinden başka bir şeyi hatırlamaya çalışıyor. Terk edilmiş bir binanın arta kalan enkazına bakarak ya da donmuş bir gölün ortasına açılmış bir delikten, belki hatta karanlık bir odayı fenerle tarayarak filmde kaybettiği bir şeyi bulmak istiyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Recent Posts

İstanbul Böcek İlaçlama Hizmetleri

İstanbul böcek ilaçlama hizmetleriyle evinizi haşerelerden koruyun. Güvenli ve etkili ev ilaçlama yöntemleri ile hijyenik…

2 gün ago

EduTalks Serisinin İkinci Durağı İstanbul Aydın Üniversitesi

EduTalks: İstanbul Aydın Üniversitesi’nde sektör liderleri ve öğrenciler bir araya geldi! Dijital markalaşmadan yeni medyaya…

2 gün ago

Kadın Kazak Modelleriyle Sıcak Bir Kışa Hazırlanın

Kadın kazak modelleri, kış günlerinin temel parçaları arasında yer alarak hem sıcak tutar hem de…

5 gün ago

Kadın Giyimde Renklerin Psikolojisi ve Kombin İpuçları

Renkler, sadece gözlerimizi değil, ruhlarımızı da boyar. Kırmızı, tutkuyu ve enerjiyi, mavi sakinliği ve güveni,…

6 gün ago

Duvar Paneli Nedir?

Duvar paneli iç mekanlarda hem dekoratif hem de işlevsel amaçlarla kullanılan bir kaplama çözümüdür. Özellikle…

1 hafta ago

Toplumsal Roller Üzerine Bir Eleştiri

Odeabank, 28. İstanbul Tiyatro Festivali’nde “Bu İşte Bir Kadın Var” temasıyla sahnede.

1 hafta ago