Categories: Sanat

Bataklıkta Geçen Bir Distopya:“Godot Geldi"

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları, Miodrag Bulatovic’in yazdığı, Sevgi Soysal’ın çevirdiği, Ragıp Yavuz’un yönettiği Godot Geldi’yi seyirciyle buluşturdu.

Oyun, 5 Nisan 2023 Çarşamba günü Üsküdar Musahipzade Celal Sahnesi’nde prömiyerini yaptı. Godot’yu Beklerken’de Samuel Beckett’in bıraktığı yerden Bulatovic’in kurduğu yeni evren, giderek bir distopyaya dönüşürken, bir tiyatro sahnesinde yahut bir bataklıkta kurulan “oyun”, insanlığın değişmez gerçeğini bir kez daha keşfe çıkarıyor.

Olay bir bataklıkta geçer!..

“Olay” bir bataklıkta geçer. Becket’in oyununda; Godot beklenilir… Bulatović’in oyununda ise, bir fırıncı olarak Godot gelir… Beckett, yapıtında kavramlardan yola çıkarak evrensel bir resital sunarken, Bulatović, aynı tematik yapıyı işlemiş olsa da, rol kişilerinin ve kısmen de olsa mekânın yapısını değişime uğratarak, daha çok “simge”lere yönelmiştir… Tren, maymunlar, domuzlar, telgraf direkleri, postane, postacı kız, Beckett’te efendi-köle ilişkisi içindeki Pozzo ve Lucky’nin yer değişimi ve elbette un çuvallarıyla gelen bir fırıncı hep metaforik simgeler olarak oyunda karşımıza çıkar…

Beckett’te de, Bulatović’te de bekleyenler açısından önemli olan, aslında beklenen kişinin kim olduğu değil, bekleyişin kendisidir… İşte bu durumda; kim olduğu tam olarak bilinmeyen bir “gelen”in, kesinlikle tanımlanmış bir “giden”e dönüşmesinin öyküsüdür diyebiliriz “Godot Geldi” için… Ve elbette bu öykü, “Godot”yu bekleyenlerin de kimliğini açığa çıkartacaktır ister istemez. Çünkü; “Önce biz alışkanlıklarımızı oluştururuz, sonra da alışkanlıklarımız bizi…” sözünü doğrularcasına, onların var oluşları artık yalnızca “beklemek”le özdeşleşmiştir… Peki, yalnızca beklemek insanı nasıl bir dönüşüme uğratır? Kişiliklerimiz de “bekleyen et”e dönüşüp, çürümeye başlar mı?.. Bunlar, “Godot Geldi”nin yanıt aradığı sorular…

Dekor-kostüm tasarımını Eylül Gürcan’ın, hareket düzenini Yasemin Gezgin Yavuzcan’ın, ışık tasarımını Murat Özdemir’in, efekt tasarımını Erhan Aşar’ın yaptığı; fotoğraflarını Nesrin Kadıoğlu’nun çektiği oyunda Ali Mert Yavuzcan, Can Başak, Can Ertuğrul, Derya Çetinel, Meriç Benlioğlu, Murat Coşkuner rol alıyor.

Oyun, 6-8 Nisan, 12-15 Nisan, 19 Nisan 2023 tarihlerinde Üsküdar Musahipzade Celal Sahnesi’nde.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Recent Posts

İstanbul Böcek İlaçlama Hizmetleri

İstanbul böcek ilaçlama hizmetleriyle evinizi haşerelerden koruyun. Güvenli ve etkili ev ilaçlama yöntemleri ile hijyenik…

2 gün ago

EduTalks Serisinin İkinci Durağı İstanbul Aydın Üniversitesi

EduTalks: İstanbul Aydın Üniversitesi’nde sektör liderleri ve öğrenciler bir araya geldi! Dijital markalaşmadan yeni medyaya…

2 gün ago

Kadın Kazak Modelleriyle Sıcak Bir Kışa Hazırlanın

Kadın kazak modelleri, kış günlerinin temel parçaları arasında yer alarak hem sıcak tutar hem de…

5 gün ago

Kadın Giyimde Renklerin Psikolojisi ve Kombin İpuçları

Renkler, sadece gözlerimizi değil, ruhlarımızı da boyar. Kırmızı, tutkuyu ve enerjiyi, mavi sakinliği ve güveni,…

6 gün ago

Duvar Paneli Nedir?

Duvar paneli iç mekanlarda hem dekoratif hem de işlevsel amaçlarla kullanılan bir kaplama çözümüdür. Özellikle…

1 hafta ago

Toplumsal Roller Üzerine Bir Eleştiri

Odeabank, 28. İstanbul Tiyatro Festivali’nde “Bu İşte Bir Kadın Var” temasıyla sahnede.

1 hafta ago