Categories: Sanat

Enerji Müzesi, Berkan Baycan ve Behruz Kuul sergilerine ev sahipliği yapıyor

Puantilist sanatçı Berkan Baycan ile Azeri ressam Behruz Kuul’un eserleri İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Kampüsü Enerji Müzesi’nde sanatseverler ile buluşuyor

 

Puantilist sanatçı Berkan Baycan’ın “Entropi” ve Azeri ressam Behruz Kuul’un “Ağlayan Söğütler” adlı resim sergileri 28 Kasım’da İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Kampüsü Enerji Müzesi’nde sanatseverlerin beğenisine sunuluyor. 

 

Çalışmalarında renklerin en canlı halini yansıtan puantilist tekniği kullanan ve sanat eserlerini multidisipliner bir yaklaşım ile oluşturan Berkan Baycan,  "Entropi" sergisi için, “Uzun yıllardır bütünün parçalarını bir dinamikte tutma çabasına karşı ortaya çıktı Entropi. Bununla birlikte eserlerim hâlâ yola çıkışımdaki arketipleri ile aynı düzlemi paylaşıyor. Fakat belleğimdeki yolculuğumun, vardığı noktanın beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattığını da söylemeliyim.   Parçaları bir arada tutmanın süreçleri daha içinden çıkılmaz bir hale getirdiğini görüyorum” diyor.

 

Baycan ayrıca, “Bu sergide ifade biçimimi değil noktalarımın hareketlerini daha özgür bıraktığımı hissedebilirsiniz. Buna rağmen yer yer bu sergimdeki eserlerimde sınırları ve bütünleri korusam da bunun bir geçiş süreci olduğunun da farkındayım. Hala gözlemcinin gücünü ve etkilerini kullanmak istiyorum. Fakat bunu daha özgür bir şekilde ifade ediyorum ve bu geçişleri de benliğimdeki keskin yollar ve basamaklardan ibaret olduğunun da altını çizmeliyim” diye ifade ediyor.

 

‘Ağlayan Söğütler’ doğanın üstünlük ve önceliğini vurguluyor

 

Resimlerinde insanın doğayla olan ilişkisini gözlemlerken izole edilmiş yalnızlığa, tenhalığın ötesinde bir ıssızlığa kapı aralayan Behruz Kuul, “Ağlayan Söğütler” sergisinde diğer serilerinde betimlediği medeniyet izlerinden vazgeçerek insanın doğayla olan ilişkisinde doğanın üstünlük ve önceliğini vurguluyor.

 

İlk defa santralistanbul Kampüsü’nde izleyiciyle buluşan sergide Kuul’un ‘Ağlayan Söğütleri’nin Türkiye’nin ilk enerji santrali olan Silahtarağa Elektrik Santralı’nın içine yerleştirilmesi ve buradaki dizilimi doğa-insan gerilimini başka bir boyuta taşıyor. Mekânın işlerle yarattığı kaçınılmaz diyalog neticesinde, mekânın kendisi eserle birleşerek adeta bir arka plana dönüşüyor; sanatçının diğer kompozisyonlarındaki doğa manzarasının yerini endüstriyel bir manzara alıyor. Behruz Kuul, doğaya olan tutkusunu ve inancını sanat anlayışındaki minimal ve tekilcil ifade biçimine paralel olarak, söğüt ağacının varlığında ve tek başınalığıyla ifade ediyor. Estetik dokunuşuyla, hünerli fırça darbeleriyle salkım söğüdü doğadaki gerçekliğinden soyutlayarak renkli ve özgün bir biçimde yeniden ele alıyor.

 

“Entropi” ve “Ağlayan Söğütler” sergileri 31 Aralık’a kadar Enerji Müzesi’nde ziyaretçilerle buluşmaya devam edecek. 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Recent Posts

Naylon Fatura Suçu

Naylon fatura nedir sorusu ile sıklıkla karşılaşılmakta olup bu soruyu cevaplamak için Vergi suçları ve…

2 gün ago

Sukhamed – Geniş Ürün Yelpazesiyle Konforlu ve Güvenilir Tekerlekli Sandalye Çeşitleri

Sukhamed, engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmaya odaklanmış geniş bir ürün yelpazesine sahip kapsamlı bir e-ticaret…

3 gün ago

Dawn İç Mimarlık ile Ev Dekorasyonu

Ev dekorasyonu, sadece görsel bir estetik sunmanın ötesinde, bir evin ruhunu ve sahibinin kişiliğini yansıtan…

3 gün ago

Whizzo ile Dijital Dünyada Fark Yaratın!

Yenilikçi dijital çözümler ve kullanıcı odaklı hizmetleriyle, web tasarımı, e-ticaret ve dijital reklam yönetiminde markalar…

6 gün ago

EduTalks 18 Kasım’da İstinye Üniversitesi’nde!

İş dünyasına dair farkındalık yaratan EduTalks, 18 Kasım’da İstinye Üniversitesi’nde sektör liderlerini öğrencilerle buluşturuyor.

1 hafta ago

Akciğer Kanserinin En Yaygın Nedeni: Sigara Kullanımı!

Akciğer kanserinin %90'ı sigaradan! Erken teşhis ve kişiye özel tedaviyle yaşam süresi artıyor.

2 hafta ago